آشنایی با آکادمی لاماسیا

آشنایی با آکادمی لاماسیا

لا ماسیا (به اسپانیایی: la masia de can planes)، نام مؤسسهٔ استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد باشگاه فوتبال بارسلونا است. این مؤسسه که در ۱۹۶۶ تأسیس شده‌است، در کنار ورزشگاه نیوکمپ و در منطقهٔ لس کورتس واقع در شهر بارسلون قرار دارد.

بنای لا ماسیا قدمتی بسیار طولانی دارد. این بنا در ۱۷۰۲ تأسیس شده‌است و در زمان تأسیس ورزشگاه نیوکمپ در سال ۱۹۵۷ ساختمان این بنا بازسازی و برای استفاده به عنوان بخش مدیریت عمومی باشگاه مجهز شد. در سال ۱۹۷۹ لا ماسیا با پیشنهاد یوهان کرایف فعالیت خود را به عنوان مکان پرورش بازیکنان جوان و مستعد خارج از شهر بارسلونا آغاز کرد.

در این سال‌ها، بازیکنان بسیاری که در لا ماسیا زندگی کرده و پرورش یافته‌اند، به تیم اصلی بارسلونا یا سایر تیم‌ها راه یافته و درخشش قابل توجهی داشته‌اند یا تبدیل به استعدادهای دنیا شدند. برای نمونه می توان به بازیکنانی چون ژاوی و مسی اشاره کرد.

سیستم کار در این آکادمی با نظم و انضباط زیادی انجام می‌شود. لا ماسیا حدود ۶۰ بازیکن را درون خود جا می‌دهد، ده نفر در فارم هوس (farmhause) و بقیه در اتاق‌های ساختمان‌های مجاور استادیوم. این آکادمی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیون یورو در سال از گرانترین دانشگاه‌های اسپانیا به حساب می‌آید. حداقل سن برای پذیرش آموزش ۶ سال و حداکثر آن ۸ سال می باشدو هر ساله حدود۱۰۰۰ نفر با این شرایط تلاش می‌کنند که وارد این آکادمی شوند که ۲۰۰ نفر آن‌ها انتخاب می‌شوند. برای کم شدن هزینه‌های تمرین و آموزش برای این حجم بازیکن باشگاه با پانزده باشگاه محلی قرارداد بسته تا به بازیکنانی که هنوز آمادگی لازم برای رفتن به بارسا بی ندارند آموزش دهند. در مقابل باشگاه بارسلونا به آنها پول و کمک‌های فنی می‌دهد. این باشگاه پنج باشگاه در مکزیک و یک باشگاه در مکزیک دارند که موفق‌ترین آنها از سوی باشگاه حمایت خواهند شد.

برنامه شاگردانی که در لاماسیا هستند به این صورت است :
بیدار شدن از خواب در ساعت 6:45 صبح
میل صبحانه در ساعت 7 صبح
حرکت به سوی مدرسه ساعت 7:30 صبح
ماندن در مدرسه تا ساعت 14 بعد از ظهر
میل ناهار ساعت 14:30 تا 15
ساعت 15 وقت آزاد
ساعت 16 تا 18 کلاس‌های فوق العاده
ساعت 18 تا 20:45 تمرین
ساعت 21 بازگشت به لاماسیا
ساعت 21:30 میل شام
ساعت 22 تماشای تلویزیون و اینترنت
و در نهایت خوابیدن

آگهی های ویژه
آگهی ویژه
20%
شهرک باهنر-جنب نانوایی فجر
آگهی ویژه
10%
گلدشت معالی آباد-روبروی شهرداری منطقه 6
آگهی ویژه
20%
شیراز،بلوار نیایش
آگهی ویژه
20%
بلوار گلستان، نبش محمدیان فر
آگهی ویژه
20%
شیراز،تاچارا،روبروی بانک ملت،طبقه فوقانی سوپر سروش
آگهی ویژه
20%
شیراز، شهرک گلستان، میدان عدیر، طبقه فوقانی اسنوا
آگهی ویژه
20%
گلدشت معالی آباد بازارچه گلدشت
آگهی ویژه
10%
شهرک باهنر، جنب مسجد فاطمه الزهرا